Klik på luppen og søg i FindMinRejse.dk
82 303 909 mail@findminrejse.dk
Drømmerejse
Slide background

Praktiske forberedelser

  • Rejsedokumenter

    Personlige oplysninger i rejsedokumenter, skal altid anføres, som de står skrevet i passet. Mellemnavne kan udelades og navne med bindestreg anføres altid som ét navn. Det er Jeres eget ansvar at sikre navne i pas og billetter stemmer overens.

    Som hovedregel tillader flyselskaberne op til 3 mindre tastefejl, men hvis I ved reservation har oplyst ukorrekt navn og flyselskabet ikke accepterer navneændring, vil billetten være tabt.

    Uanset destination, skal alle rejsende være i besiddelse af eget pas og passet skal være gyldigt under hele rejsens ophold. Nogle lande kræver, at passet er gyldigt i 6 måneder udover rejsens varighed og har minimum 2 blanke sider til eventuelle grænsekontrolstempler.

    En række lande uden for Europa, kræver visum forud for indrejse, mens nogle lande udsteder visum ved indrejse. Nogle lande kræver også transitvisum i forbindelse med mellemlandinger.

    For indrejse til USA, skal I søge forud for rejsen søge om ESTA godkendelse, dog senest 72 timer før indrejse. Godkendelsen koster 14 USD pr ansøgning. Vi anbefaler at søge i god tid.
    For indrejse til Canada, skal I søge om eTa godkendelse 72 timer før indrejse til Canada. Det koster 7 CAD pr. ansøgning.

    Det er Jeres eget ansvar, at sørge for at de nødvendige rejsedokumenter som pas og visum/indrejsetilladelse lever på til de gældende regler for Jeres rejsemål. De nyeste regler for de enkelte lande kan findes påUden­rigsministeriets hjemmeside.

    Ved køb af transportydelser bestående af flere ikke sammenhængende billetter, skal I være opmærksom på, at I selv er ansvarlig for eventuelle problemer omkring videre transport ved forsinkelse.

  • Rejseforsikring

    Rejseforsikring er som ikke inkluderet i prisen fra FindMinRejse.dk. I bør derfor være opmærksom på, om I har tegnet en rejseforsikring, som dækker Jer under hele rejsen.

    For rejser indenfor Europa er I dækket af – og skal derfor medbringe – det blå EU kort. Kortet dækker dog kun behandling på offentligt hospital og ikke egenbetaling eller indlæggelse på privathospital med mindre kortet er suppleret med en rejseforsikring.

    For rejsende over 70 år, kræves en helbredserklæring udfyldt ved rejser udenfor Europa og indsendt til Gouda senest 14 dage forud for hver rejse for at forsikringen dækker.
    For rejsende med kroniske eller eksisterende lidelser – og for rejsende som har været i behandling hos læge eller sygehus indenfor 3 måneder før afrejse, kræves en forhåndsgodkendelse, for at forsikringen dækker lidelsen eller følger heraf under rejsen.

    Det er Jeres eget ansvar at sørge for tilstrækkelig dækning under rejsen, men vi hjælper naturligvis gerne til. Rejseforsikring kan bestilles helt frem til afrejse gennem FindMinRejse.dk eller hos Gouda.

  • Vaccination

    For rådgivning om påkrævede/anbefalede vaccinationer i forbindelse med Jeres rejse, anbefaler vi at I kontakt egen læge, Serum Instituttet eller Danske Lægers Vaccinations Service.

    Det er Jeres eget ansvar at være dækket af de nødven¬dige vaccinationer, der anbefales for de enkelte lande.

  • Bagage

    Håndbagage er altid inkluderet i prisen fra FindMinRejse.dk. Håndbagagestørrelse og -vægt varierer dog blandt de enkelte flyselskaber.
    Fælles for alle flyselskaber gælder reglen om, at håndbagagen ikke må indeholde skarpe genstande eller væsker over 100 ml og at alle væsker skal være i en gennemsigtig 1-liters plasticpose.

    Såfremt I har bestilt indtjekket bagage på Jeres rejse, vil det fremgå af Jeres boardingkort/flybilletter.
    Opstår der tvivl om, hvor meget bagage, så kontakt os for konkret information.
    Det kan være dyrt at tilkøbe ekstra bagage i lufthavnen. Har I brug for ekstra bagage, kan det tilkøbes indtil 24 timer før afrejse gennem FindMinRejse.dk.

  • Afrejse fra Hamborg

    Som en service til de af Jer, der rejser fra Hamborg, tilbyder vi, at reservere parkering i lufthavnen således, at I er garanteret en p-plads ved ankomst. Parkeringen betales først ved ankomst/afrejse fra Hamborg lufthavn. Kontakt os, og vi reserverer en plads til jer.
  • Check-in

    Det er den Jeres eget ansvar at møde rettidig op i lufthavnen. Der kan være kø ved bagageaflevering og sikkerhedskontrollen i lufthavnen og vi anbefaler derfor altid check-in i lufthavnen 2 timer før afrejse ved rejser indenfor Europa og 3 timer før ved oversøiske rejser.

    Ved rejse med Ryanair og Easyjet gennemfører vi online check-in forud for Jeres rejse. For alle andre flyselskaber, skal I selv gennemføre check-in. Flere flyselskaber tilbyder online check-in 24-72 timer før afgang. Kontakt os for nærmere information.

  • Lufthavnsassistance

    Hvis en af Jer har behov for assistance i lufthavnen eller om bord på flyet, bedes I gøre opmærksom på dette allerede ved bestilling af rejsen.
  • Sædereservation

    Sæder ved siden af hinanden ikke kan garanteres uden tilkøbt sædereservation.
    Ønsker I sædereservation, kan dette tilkøbes indtil 24 timer før afrejse. Prisen afhænger af det enkelte flyselskab og sædetype. Kontakt os inden afrejse for konkrete priser.
  • Særlige ønsker

    Såfremt I har særlige ønsker til rejsen, som for eksempel særlig værelses-/lejlighedsbeliggenhed, er det vigtigt at informere os herom. Vi vil altid gøre vores bedste for at indfri Jeres ønsker, men kan ikke stille nogen garanti medmindre servicen er bestilt og fremgår af billetten.
  • Billeje

    Billejen gennem FindMinRejse.dk er altid inklusiv fuld forsikring og uden selvrisiko. Forsikringen er tegnet gennem vores leverandør AutoEurope – og ikke direkte hos udlejningsbureauet. De vil derfor gerne sælge Jer flere forsikringer ved afhentning af bilen.

    Desuden skal føreren af bilen ved afhentning kunne fremvise et gyldigt kreditkort i hans/hendes navn (Mastercard/American Express), hvorpå udlejningsbureauet kan reservere et sikkerhedsdepositum. Depositumet frigives/tilbageføres ved aflevering af bilen.

    Det er ikke alle steder, at Visa Dankort anses som et kreditkort. Vi anbefaler derfor at I medbringer Mastercard/American Express.

    Udlejningsbureauerne vil gerne sælge Jer opgraderinger og ekstra services som forudbetalt benzin, GPS, børnesæder m.m. Vær derfor opmærksom på, hvad I på forhånd har inkluderet og hvad I tilkøber af services lokalt.

    Ved afhentning anbefaler vi, at I sikrer jer bilens stand og eventuelle skader, der skulle være der i forvejen, er noteret på lejeaftalen.

  • Turistskat

    I de fleste lande opkræves en hotel- eller turistskat pr. person, pr. overnatning. Turistskattens størrelse afhænger af hotelkategorien og opkræves af hotellet ved ind- eller udtjekning. Turistskatten er ikke inkluderet i prisen fra FindMinRejse.dk.
  • Resort fee

    I USA opkræver mange hoteller og resorts et obligatorisk resort fee, som betaling for brug af hotellets faciliteter; herunder pool, fitnesscenter, morgenmad, internet, parkering, strandstole m.v. Resort fee’et kan variere mellem 10-50 USD pr værelse/pr nat og opkræves af hotellet ved ind- eller udtjekning. Resort fee er som udgangspunkt ikke inkluderet i prisen fra FindMinRejse.dk
  • Rejseadaptere til elektronisk udstyr

    I nogle lande er strømstyrken og stikkene anderledes end i Danmark – og det kan derfor være nødvendigt med en rejseadapter (også kaldet et rejsestik, rejseplug, strømkonverter og strømomformer). Få overblik over de internationale rejseadaptere med denne guide.
  • Reklamation

    Hvis noget går galt eller der ved ankomst på rejsemålet er noget, som ikke lever op til det aftalte, er det vigtigt at I gør opmærksom på det på stedet og kontakter os på mail@findminrejse.dk eller på tel 82 303 909, så vi har mulighed for at afhjælpe problemet.